Budeme mať na niektorých úradoch menej byrokracie

Budeme mať na niektorých úradoch menej byrokracie

Plénum schválilo zákon na odbúranie administratívnej záťaže občanov. Ľudia na Slovensku budú mať menej administratívnych povinností voči niektorým úradom – odhlasovali to  v utorok poslanci  v  NR SR.

Orgány verejnej moci majú totiž po novom o fyzických a právnických osobách získavať pri svojej úradnej činnosti potrebné údaje z informačných systémov verejnej správy. Počíta s tým návrh zákona o opatreniach na zníženie administratívnej záťaže, ktorý definitívne schválil parlament.

Cieľom zákona je zrušiť povinnosť úradov pýtať od občanov a podnikateľov výpis a odpis z registra trestov, ako aj výpisy z katastra nehnuteľností, obchodného registra a živnostenského registra.

“Tento zákon je prvým krokom k zásade jedenkrát a dosť, čo znamená, že občania už nebudú musieť na úrady nosiť potvrdenia, ktoré si úrady vedia zabezpečiť aj z elektronických registrov štátu,” uviedol podpredseda vlády pre investície a informatizáciu Richard Raši (Smer-SD).
Odbúranie papierových výpisov bude zavádzané postupne. Od 1. septembra 2018 budú mať elektronickú podobu výpisy z obchodného a živnostenského registra a listy vlastníctva. Výpisov z registra trestov sa to bude týkať od 1. januára 2019.

“Prepojenie s registrom trestov je nadštandardný proces, pretože údaje v tomto registri sú najcitlivejšie a musia sa poskytovať špeciálnym režimom. Z tohto dôvodu je potrebné dobudovať špeciálny šifrovaný prenos, či kontrolovanie prístupov a účelov použitia údajov,” priblížil Úrad podpredsedu vlády pre investície a informatizáciu.

 

Foto / zdroj (ilustračné): https://profesia.pravda.sk/zamestnanie/clanok/290199-uradnikom-hrozi-zmrazenie-platov/