Falšovanie slovenského mäsa v Českom obchodnom reťazci

Falšovanie slovenského mäsa v Českom obchodnom reťazci

Český maloobchodný reťazec Penny market vo svojej letákovej akcii ponúkal niekoľko mäsových výrobkov pôvodom zo Slovenska, ktoré na svojich etiketách deklarovali vyšší podiel mäsa, než preukázal laboratórny rozbor. Falšované mäsové výroby musel predajca bezodkladne stiahnuť z trhu.
Inšpekcia mu uložila prísne sankcie, pričom o výške pokuty sa bude rozhodovať v správnom konaní. Údené mäso malo menej mäsa, než uvádzala etiketa

Hovorca Štátnej poľnohospodárskej a potravinárskej inšpekcie (SPZI) Pavel Kopřiva 17. mája uviedol, že inšpektori v čase letákovej akcie Penny marketu prišli na podvodné praktiky pri predaji “Schneider Moravské údené mäso”, ktoré je vyrobené na Slovensku.

Na etikete výrobku bolo uvedené, že podiel mäsa je 70 percent. Laboratórny rozbor však ukázal, že podiel mäsa nepresiahol 52,8 percenta.

Falšovanie mäsa sa ukázalo aj pri 230-gramovom mäsovom výrobku “Schneider Balaton Klobása”, ktorý na etikete deklaroval 124-gramový podiel mäsa na 100 gramov hotového výrobku. Po laboratórnom rozbore vysvitlo, že obsah bol len 97,2 gramov mäsa na 100 gramov hotového výrobku.

„Uvedením nepravdivej informácie výrobca klamal ohľadom skutočného zloženia potraviny a Potravinárska inšpekcia predajcovi uložila, aby závadné šarže okamžite stiahol z celej predajnej siete,“informoval hovorca SPZI Pavel Kopřiva.

Podvod bude uložený do európskeho systému s falšovanými potravinami

Inšpekcia predajcovi tiež uložila, aby všetky ďalšie šarže výrobku “Schneider Moravské údené mäso” a “Schneider Balaton Klobása” od slovenského výrobcu MECOM GROUP pred uvedením na trh nechal na vlastné náklady analyzovať v akreditovanom laboratóriu na skutočný obsah mäsa vo výrobku a nemohlo tak dochádzať ku klamaniu spotrebiteľov.

Foto zdroj: http://www.topky.sk/cl/11/1710909/Falsovanie-slovenskeho-masa–FOTO-Cesky-retazec-celi-skandalu–etikety-klamali-zakaznikov