Pre zdravie Slovenska (2. časť)

Pre zdravie Slovenska (2. časť)

Čítanie na pokračovanie

Na Slovensku máme epidémiu nespavosti, obezity, cukrovky, hypertenzie, psychických porúch – miera úmrtnosti na rakovinu a kardiovaskulárne choroby je alarmujúca. Národné noviny nemôžu suplovať zdravotné poradenstvo na profesionálnej lekárskej úrovni, ale záleží nám na tom, aby občania tohto štátu chápali, že mnohých problémov sa môžu vyvarovať – zdravším životným štýlom a účinnou prevenciou. Preto ponúkame na našom portáli primeranú osvetu podloženú aj praktickými radami.

Prečo treba chodiť pešo každý deň

Zaradenie chôdze do denného programu bude mať intenzívny dopad na vaše fyzické aj psychické zdravie, najmä ak máte sedavé zamestnanie a väčšinu času trávite za stolom a počítačom.  Niektorí ľudia sa snažia v posilňovniach prejsť na chodeckom páse tisíce krokov, existuje však lacnejšia a jednoduchšia alternatíva, ako k tomuto výsledku dospieť. Tu sú benefity, ktoré získate, ak vstanete zo stoličky a budete chodiť.

Čím viac krokov denne, tým väčšia pravdepodobnosť lepšieho zvládania stresu.

Svižnou chôdzou budete strácať hmotnosť – budete žiť zdravšie a dlhšie.

Štrnásťtisíc krokov je ekvivalentom siedmim kilometrov. Je to vzdialenosť, ktorá je prospešná na každodenné chodenie, aby ste si udržali zdravú hmotnosť, zbavili sa tukovej pneumatiky okolo pása, zlepšili si kondíciu a znížili riziko srdcových ochorení. Len ako sa prinútiť a sami seba neklamať?

Ak chodíte do práce autom, zaparkujte ho ďalej od svojho pracoviska a prejdite sa. Ak chodíte hromadnou dopravou, vystúpte o zastávku-dve skôr, zvyšok prejdite pešo.

Bývate alebo pracujete na poschodí? Nepoužívajte výťah – a buďte dôslední, pred sebou sa nevyhovoríte na nič.

Ak nejdete na veľký týždenný nákup, choďte do obchodu pešo. Cestou späť budete mať chôdzu aj s miernou záťažou.

Máte radi zvieratá? Ak ste už zvládli výchovu detí alebo ju práve zvládate, kúpte im psa. Ak ste sami, urobte to isté. Budete s ním chodiť von vy – a to za každého počasia, aspoň tri-štyrikrát denne. Len zvážte, či máte dosť síl a chuti na takýto mnohoročný záväzok a vzťah.

 

Foto zdroj:http://www.samsunghospital.com/home/healthInfo/content/contenView.do?CONT_SRC_ID=28238&CONT_SRC=HOMEPAGE&CONT_ID=3576&CONT_CLS_CD=001027

(iri)