Pre zdravie Slovenska (3. časť)

Pre zdravie Slovenska (3. časť)

Čítanie na pokračovanie

Na Slovensku máme epidémiu nespavosti, obezity, cukrovky, hypertenzie, psychických porúch – miera úmrtnosti na rakovinu a kardiovaskulárne choroby je alarmujúca. Národné noviny nemôžu suplovať zdravotné poradenstvo na profesionálnej lekárskej úrovni, ale záleží nám na tom, aby občania tohto štátu chápali, že mnohých problémov sa môžu vyvarovať – zdravším životným štýlom a účinnou prevenciou. Preto ponúkame na našom portáli primeranú osvetu podloženú aj praktickými radami.

 Potraviny, s ktorými bojujete proti tuku

Držíte diétu a zrazu máte pocit, že napriek všetkým snahám sa ručička váhy zastavila na čísle, ktoré ešte nie je vytúženou métou a ani za svet sa nechce pohnúť smerom dole? Možno vám pomôžu s nadváhou zatočiť „tukožrútske“ potraviny.

Tmavá čokoláda

Obľúbená pochúťka skutočne obsahuje dve zložky, ktoré zrýchľujú metabolizmus: kofeín a antioxidant katechín. Samozrejme, môžete jej zjesť len malé množstvo denne, jeden-dva štvorčeky, aby kalórie a cukor v čokoláde neprevážili nad jej pozitívnymi účinkami.

Sladké zemiaky

Sú skvelým zdrojom vlákniny, ktorá pomáha udržať pocit plného žalúdka. V sladkých zemiakoch nájdeme kyselinu kávovú, antioxidanty lutein, zeaxatin a pektín, nechýbajú ani rastlinné steroly, ktoré znižujú hladinu cholesterolu v krvi a viažu na seba karcinogénne látky v tráviacom trakte. Jeden jednoducho ochutený varený alebo dusený sladký zemiak – nie osladený! – a budete pri jedení chudnúť. Odporúčame z neho šalát – s cibuľkou, štipkou soli, kvapkou olivového oleja, lyžicou jablčného octu a, samozrejme, bez majonézy – je pikantný, paleo a bezlepkový.

Škorica

Je vedecky dokázané, že škorica má pozitívny vplyv na metabolizmus cukrov a pomáha znižovať ich hladinu v krvi. Podporuje účinok inzulínu, znižuje hladinu celkového a LDL cholesterolu, mierne znižuje krvný tlak, je antioxidačná, antibakteriálna, karminatívna – podporuje uvoľňovanie črevných plynov a podporuje prekrvenie sliznice žalúdka a hojenie peptických vredov. Môžete si ju dať do kávy, čaju, ale aj do letného drinku, veľmi chutí vo vode s ľadom v kombinácii s citrónom o zázvorom. Alebo si ňou len tak poprášte nakrájané jablko.

Hrušky

Ešte síce nedozrievajú, ale dajú sa kúpiť celoročne. Hrušky, rovnako ako jablká, obsahujú veľké množstvo pektínu, ktorý viaže vodu a obmedzuje množstvo tuku, ktoré telo absorbuje. Ako všetko ovocie, najlepšie jesť čerstvé a surové.

Morčacie mäso

Morčacie mäso má vysoký obsah bielkovín. Je nízkoenergetické a ľahko stráviteľné a takmer bez škodlivého cholesterolu. Obsahuje mnoho užitočných prvkov a aminokyselín. Upečte si morčacie prsia, ktoré sú prakticky bez tuku a ochuťte cayenským korením, tiež dobrým spaľovačom tukov.

Grapefruit

Je vynikajúcim zdrojom rozpustnej vlákniny. Pre jeho horkosť ho ani po odstránení všetkých šupiek niektorí nemajú v láske. Skúste ho nakrájaný na kúsky dať do šalátu alebo pite z neho čerstvo vytlačenú šťavu, pre zjemnenie chuti môžete pridať pomaranč.

Foto zdroj:http://www.doctoroz.com/gallery/7-day-grapefruit-detox-weight-loss

(iri)